OSOBOVOŚCI: GIORGIO ARMANI
OSOBOVOŚCI: GIORGIO ARMANI

Giorgio, syn Marii Raimondi i Ugo Armaniego, już od dzieciństwa interesował się ludzką anatomią. To zapewne dlatego po ukończeniu szkoły średniej pierwsze kroki skierował na studia medyczne. Wprawdzie dość szybko porzucił myśl o zostaniu lekarzem, jednak zafascynowanie człowiekiem i jego ciałem znalazło wyraz w innej dziedzinie ? w modzie.

Przygoda Giorgio Armaniego z modą zaczęła się w sklepie La Rinascente w Mediolanie ? najpierw pracował jako stylista witryn, a następnie, przez 7 lat jako sprzedawca w dziale mody męskiej. W tym czasie obserwował i chłonął wiedzę, zarówno tę dotyczącą fasonów, tkanin i stylów, jak i tę z zakresu marketingu i sprzedaży. Jednak największym marzeniem i celem wciąż była dla niego kariera projektanta. Na początku lat 60. wykonał kolejny krok w tym kierunku, zatrudniając się ? już jako designer ? w atelier Nino Cerruti. W tym czasie tworzył również dla takich domów mody, jak Allegri, Sicons, Bagutta czy Hilton.

Po latach zdobywania doświadczeń wreszcie nadeszła pora na usamodzielnienie się. W 1974 roku wystąpił na prestiżowym pokazie Sala Bianca we Florencji, prezentując zaprojektowane przez siebie skórzane kurtki typu bomber jacket, które stanowiły zapowiedź wyrazistego, nieszablonowego stylu Armaniego. Rok później, w 1975, wraz ze swoim partnerem Sergio Galeottim, Armani założył własną markę, sygnowaną swoim nazwiskiem. Od początku produkował kolekcje ready-to-wear, czyli ubrania, można by rzec, ?użytkowe?, które prosto z wybiegu trafiają na sklepowe wieszaki. Od początku również zmieniał obowiązujące modowe standardy, kreatywnie łącząc ze sobą style męskie i damskie, aby nieco zmiękczyć wizerunek mężczyzny (używając np. tkanin typowych dla damskich strojów) oraz wzmocnić wizerunek kobiety, np. ubierając ją w garnitur, będący swoistym synonimem władzy i sukcesu. I rzeczywiście, już w latach 80. eleganckie garnitury Armaniego, zarówno męskie, jak i damskie, inspirowane hollywoodzkim stylem lat 40., stały się symbolem biznesowego sukcesu: nazywano je "power suits".

Szczególny splendor i sława spłynęły na Armaniego po filmie "American Gigolo", do którego zaprojektował szykowne kostiumy. Niektóre ze scen z powodzeniem mogłyby posłużyć za reklamę marki - jak np. ta, w której główny bohater, grany przez Richarda Gere'a tańczy i podśpiewuje przed swoją garderobą, pełną gustownych koszul, marynarek i krawatów, kompletując stylizację na wieczór:.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium